FF Loungen

loungen

ontspannen of relaxen, meestal op gemakkelijke stoelen of banken in een trendy café of een andere uitgaansgelegenheid, waarbij er vaak rustige, meestal instrumentale,muziek wordt gedraaid.

Heel toevallig zagen we onlangs “boven op de berg” in Gran Alacant een pas geopende zaak “La Bodega”.

labodegaBij nader “onderzoek” blijkt het te gaan om een luxe lounge bar waar je onder het genot van een goed glas wijn en diverse tapas kunt genieten van fijne (jazzy) achtergrondmuziek.
La Bodega blijkt pas 2 maanden geopend met als eigenaar/uitbaters een Nederlands stel uit Den Haag. Zij proberen in een wat luxere omgeving met goed meubilair,kwaliteitswijnen etc. een wat andere sfeer te scheppen dan de gemiddelde “hatsekidee gooi en smijt” bar of pub.
Het plan is om vanaf juni 2017 uit te breiden met een restaurant uitsluitend voor volwassenen in een rustige ontspannen sfeer.

We hebben daar vanmiddag lekker “ge -lounged” en zijn daarna rozig en tevreden weer de berg afgezakt naar ons huis.
Hierbij een impressie:

14875167408710 148751669537301487516740899114875167409392

Na zo’n gezellige zondagmiddag realiseren we ons eens te meer de waar(de)heid van het volgende Spaanse gezegde.
“Voor elke minuut boosheid verlies je 60 seconden geluk.”

14875167647320

6 gedachten over “FF Loungen”

  1. Ziet er goed uit! Wij loungen in Nederland nog noodgedwongen met boerenkool met worst maaaaar onze vriend de zon heeft zich heel voorzichtig en kortdurend wat laten zien de afgelopen dagen. Jullie kleur krijgen we er niet van en de eerlijkheid gebied te zeggen dat we jullie nog altijd benijden om zo’n milde zomer met zo veel lekker eten!
    Schiet jullie tijd in Spanje alweer op, of hebben jullie nog lang voor de boeg? Ik ben niet aangesloten merk ik op tot wanneer jullie daar zijn.
    Het blog volg ik door zo eens in de zoveel tijd eens goed bij te lezen.

    Het beroep van poep-politie kennen we hier volgens mij niet, maar zo’n kerel met een poep-zuig-machine (zou het mogenij scrabble?) heb ik hier ook wel eens gezien hoor!

    Geniet ervan!

    En nu kijken of het nu wel lukt met plaatsen……

    Like

    1. Helemaal goed geplaatst en leuk dat je reageert
      Wij tellen nu af en gaan woe 1 maart weer huiswaarts na 4 mooie maanden.
      Verblijf voor okt/nov 2017 is echter al weer vastgelegd.

      Like

  2. Hi Ruud en Magda,ik word hier zo blij van als ik jullie zo heerlijk zie genieten!
    Dat ziet er gezellig en sfeer uit en een goed gevuld glas wijn! Daar kan ik mij in Nederland wel eens aan ergeren en dan voor 4,-
    Geniet nog maar lekker, hier na een paar lentedagen,zelf toen er nog sneeuw lag,nu weer storm en regen🙄

    Like

    1. De Nederlandse Horeca is i.h.a geen feestje.Sowieso op alle fronten veel
      te duur en vaak niet echt gastvrij.We tellen langzaam af naar 1 maart wanneer de thuisreis weer gaat beginnen.

      Like

Plaats een reactie